Angst doe je zelf en daarom kun je het zelf ook oplossen. Welk patroon stel jij onbewust steeds in werking?

Hoe doe je een angst of onzekerheid? Welke strategieën heb jij ervoor gemaakt?

Doe ik echt zelf de angst?

Een beetje nare opening misschien, maar heb ook jij, net als heel veel anderen, zelf niet het gevoel dat angst of paniek je overkomt en dat jij er niets mee kunt? Ligt de eindverantwoordelijkheid buiten jou?

Ik weet dat het hard klinkt. En het lijkt alsof ik zeg dat je het bewust hebt gedaan, maar dat is niet het geval. De oorzaak van huidige problemen liggen vaak jaren terug en veelal in je jeugd. Destijds paste je jezelf aan aan de de omstandigheden, maar dat betekende wel dat jij jezelf “veranderde”. 

Je ging doen wat de ander wilde. Helaas gaat die verandering slechts jaren mee. Op een bepaald moment gaat het wringen. Helaas blijf je het spannend vinden om je echte “ik” tevoorschijn te laten komen. Wat wanneer je dat doet, wordt de oude pijn gevoeld. Er ontstaat een angst. 

De angst voel je ergens in je lichaam. Dit is oude informatie. Informatie van de tijd dat je de angst ontwikkelde. Daarnaast is het zo dat de angst is gelinkt aan een woord of een beeld. Dit houdt in dat na het horen of benoemen van een woord of het visualiseren van beeld de angst komt.

Het is dus een opeenvolging van onbewuste acties… 1. je denkt aan iets….2. om er betekenis aan te geven wort er een bekend beeld aan gekoppeld…3. het gevoel. Dit is een strategie. Wanneer je er niet aan denkt blijft het gevoel weg. Maar ook als je een ander beeld oproept, blijft het gevoel weg. Vandaar dat ik schrijf “je doet het zelf”. 


Ik ben ik en jij bent jij!

Ik ben ook in de nare situatie geweest van paniekaanvallen. Ik wilde niet naar een arts of psycholoog. Ik wilde leren. Wat ik meemaakte was niet ik was. De man die ik al 40 jaar kende. Ik wilde snappen wat er ineens zo anders ging, waardoor mijn lijf me hardhandig tot stilstand bracht.

Ik startte met het analyseren van mezelf. Ik leerde de stress symptomen binnenin mezelf. Mijn sensaties en mijn eigen ervaringen. Ik ging meer voelen dan denken. Maar ik had meer kennis nodig. De diepere kennis van paniek, angst, stress, fobie, enzovoort. Dat moest ik van anderen leren. Boeken, trainingen en opleidingen. 

Die anderen hadden kennis, maar wisten natuurlijk niet wat ik ervaarde en daarom moest ik al die kennis omtoveren naar mijn eigen kleurenpallet. Dat is mij gelukt! Ik durf te stellen: WANNEER IK DIT KAN, DAN KAN JIJ DIT OOK.

Ik heb het dus op mijn manier eigen gemaakt en dusdanig dat ik zonder enig tussenkomst van arts of medicatie van de paniekaanvallen en angst ben afgekomen. (Ik ben nu eenmaal geen voorstander van medicijnen.)

Kennis maakt je rijker…

Wanneer jij nieuwe kennis jezelf eigen maakt dan:

De oplossing zit dus in jou.

Zoek niet verder dan jezelf. Neem informatie van diegene die weten wat jij nu meemaakt en gebruik de nieuw geleerde informatie op jouw eigen specifieke manier. Stel jezelf steeds de vraag: “hoe zal dit voor mij werken en moet ik hier een “twist” aan geven”.

Lees naast het E-book ook rustig mijn site door en klik op elke link, want overal zit wel weer nieuwe informatie. Lees eens over Havening. Hiermee behandel ik mensen die paniek, angsten of iets dergelijks ervaren met uitmuntende resultaten.

KLIK EENS HIER


Ik wens je heel veel succes met het E-book en stel gewoon een vraag wanneer je die hebt.

Met Energieke Groet,

Albert

PS. Er is maar ÉÉN HIER & NU, blijft daar zo vaak mogelijk. Angst ontstaat door te schakelen tussen verleden & toekomst. Door goed op je ademhaling te letten en je gedachte positief te houden, blijf je lijf weg van de angst.